تلاش برای رسیدن به کیفیت بالا
شهاب‌الدین حسین‌پور قصد دارد در پاییز ۱۴۰۱ نمایش «گالیله» را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرد.
شهاب‌الدین حسین‌پور که از سال ۹۸ قصد تولید و اجرای نمایش «گالیله» اثر برتولت برشت را داشت، درباره وضعیت و سرانجام تولید و اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: سال ۹۸ مشغول تمرین نمایش «گالیله» بودیم که ۳ ماه بعد از شروع تمرین‌ها، شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های تئاتری را تعطیل کرد. همان موقع هم به دلیل نبود حمایت مادی و معنوی شرایط سختی داشتیم ولی با گروهی همدل تمرین‌ها را شروع کرده بودیم.

وی ادامه داد: محمد امیر یاراحمدی در روندی چند ماهه نمایشنامه «گالیله» برتولت برشت را دراماتورژی کرد و بازنگری جدیدی انجام شد.

حسین‌پور با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته یک یادو بار پیشنهادی برای نوبت اجرای نمایش «گالیله» داشته، اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونایی و با توجه به گروه پر تعداد نمایش «گالیله» ریسک ابتلای اعضای گروه به کرونا بالا بود و به همین دلیل پیشنهاد اجرای نمایش را نپذیرفتم.

کارگردان نمایش «گالیله» با بیان اینکه جلساتی را با مدیریت مجموعه تئاتر شهر برگزار کردیم، افزود: طبق تفاهم نامه‌ای که منعقد شد قرار است نمایش «گالیله» را پاییز سال ۱۴۰۱ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببریم.

این هنرمند تئاتر یادآور شد: نمایش «گالیله» در ادبیات نمایشی جهان اثر بسیار مهمی است و موضوع مهمی را هم بیان می‌کند. در ایران نیز اجرای آن به نوعی وصیت‌نامه استاد حمید سمندریان بوده است كه از این نظر هم اجراي آن برای من بسیار مهم و ارزشمند است.

حسین‌پور در پایان سخنان خود تأکید کرد: تلاشم این است که به بهترین شکل ممکن و کیفیت بالا و با حضور هنرمندان درجه یک تئاتر نمایش «گالیله» را تولید و اجرا کنم. امیدوارم بتوانم با همراهي هنرمندان كاربلد،حرفه اي و دلسوز و همچنين حمايت مركز هنرهاي نمايشي و بخش خصوصي این نمایش را به شکل درخشان و باشکوه روی صحنه ببرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *